BuzzingBotsのエージェント:Synergy Licensing

2012/09/25

日本を除くエージェントとしてSynergy Licensingが指名されました。 プレスリリースの抜粋です: SynergyはBuzzingBotsのKristine TsungよりBuzzingBotsのエージェントに指名されました。30種のボット(ロボット)にはそれぞれテーマがあり、LuvBot(愛のボット)、 WishBot(望みのボット)、One Eye NinjaBot (1つ目忍者ボット)があり、それぞれのボットはコレクションできるようつながるようデザインされています。10代向けにライセンス展開をする予定です。 「BuzzingBotsは個人の欲望を満たし、それでも社会につながっているキャラクターとして設定しているので、今日の10代にとても適しているキャラクターです。」 と、クリエーターののクリスティンさん。 Synergyはぬいぐるみ、ギフト、てたー用品、出版、アパレル、アクセサリー等コレクタブルなアイテムの商品カテゴリーをターゲットにしています。Synergyの社長Randi Goodman氏は以下のように語っています。「Krisitineに最初に会ってBuzzingBotsを観たとき、すぐにこのプロパティーがトレンドになる可能性を秘めてることを感じました。10代だけでなく、大人にも受け入れられる要素があると思います。」 <プレスリリース原文>

Synergy Licensing has been appointed to represent the new design property BuzzingBots from artist Kristine Tsung.The BuzzingBots property is a collection of 30 individual Bots, each themed with their own emoticon including LuvBot, WishBot, One Eye NinjaBot and GothBot. Each Bot is designed to connect to other Bots for increases collectability.  Synergy plans to focus initial licensing efforts on the tween market, although it believes the property has potential for children and adults as well. “Addressing the tween market initially makes perfect sense since BuzzingBots was designed to feed the desire for individuality and yet be socially connected–ideal for today’s tween audience,” says Tsung. Synergy is initially focusing on product categories that will allow for collectability in plush, gift, toys, social expressions, publishing, apparel and accessories. “When I met Kristine and saw BuzzingBots, I immediately recognized the heart of the property complete with an art program right on trend,” says Randi Goodman, principal, Synergy. “There’s enormous potential, not just for tweens, but for children and adults as well. There are opportunities for specially designed Bots targeted to specific audiences, current events, trends in the marketplace and retail promotions.”
http://www.licensemag.com/licensemag/article/articleDetail.jsp?id=789541 http://www.buzzingbots.com/